Идвам в България за два дни - какво ще ми препоръчаш да посетя?

"Идвам в България за два дни - какво ще ми препоръчаш да посетя?"





Случвало ли ви се е да ви кажат "Идвам в България за два дни - какво ще ми препоръчаш да посетя?".  В такива ситуации често се затруднявам в отговора. Има толкова красиви места в родината ни, а времето никога не стига, за да се види дори и малка част от тях. Дали да отидат в Родопите, или да разгледат възрожденските градчета в Подбалкана, а съвсем наблизо е невероятната Рила - дилемата винаги е голяма.
Едно от първите места, които искам да предложа е Седемте рилски езера. Винаги съм смятала, че около тях има някакви магия. Преходът, който трябва да направиш от първото езеро до най-високата точка е изпълнен с красиви гледки. Най-горе те очаква онова специално място, от което можеш да видиш всичките седем езера наведнъж. За един момент имаш чувството, че си господар на света и същевременно си само една малка част от заобикалящия те красив свят. А това чувство не може да бъде описано с думи, то си заслужава да бъде изживяно. 
Седемте рилски езера са с ледников произход и се намират на височина между 2100 и 2500м. Имената на всяко езеро е свързано с неговата форма - най-ниско е разположено езерото Долното езеро. След него следват : Рибното езеро, Трилистника, Близнака, Бъбрека, Окото, а на върха, гордо се разполага Сълзата. Всяко едно от езера е свързано с друго от поточета, някои от които образуват и красиви малки водопади.
До Седемте рилски езера може да стигнете като си хванете лифта от Паничище. Ако искате да обогатите разходката си, а повярвайте ми заслужава си, може да тръгнете и пеша.
Но когато ме попитат какво да очакват не описвам всеки детайл от разходката. Оставям на хората сами да видят и да усетят атмосферата на Рила планина. Защото няма нищо по-хубаво от усещането, когато пред теб се разкрие красива гледка, за която не си очаквал. Няма нищо по-приятно от разхождането на ново място, където всичко те изумява и оставя без думи. 
Молбата ми към всички е само една - да пазят природата чиста.

Снимка : Martin Nakov Photography

0 comments:

Публикуване на коментар

Recent Comments

 

Blogger news

About